人気ブログランキング | 話題のタグを見る
High School Baseball Game
秋田県の甲子園出場校が決まったようです。
わたしは、決勝はラジオで、準決勝はテレビで見ましたが、準決勝のほうが面白かったです。準決勝の第1試合は秋田高校VS.大館鳳鳴、第2試合は金足農業VS.中央高校、2試合とも、逆転、逆転、逆転、同点、延長という面白いゲームでした。
決勝戦は秋田高校VS.金足農業で、ずーっと6対0だったゲームが、9回の裏でいきなりノーアウト満塁になって、点が入ったほうが試合的には面白いんだけどなあ・・・と思っていましたが、得点できないまま終わりました。秋田県からは金足農業高校が甲子園に行きます。昔の強かった時代の監督が戻ってきたそうなので、初戦は勝ってくれるといいけどな~。

甲子園といえば、わたしが卒業した高校には野球部がなくて、夏は野球の応援ができず、すっごく寂しかった記憶があります。
というか、野球部がないのは当たり前、女子高だったんですから・・・・・・。




There is high school baseball tornament every summer, but I never took part in it because high school which I graduated was for girls only. There was no baseball club. I really wanted to cheer them up instead of taking classes =p
Anyway, that high school will be co-educated next year. There used to be 1500 students since I was a student, but now there are 320. I wish it could have become co-educated when I was a student though. Can you imagine how messy girl’s school is? I believe girls school is bad even though it was really fun for me. If I was with boys, I must have studied more to teach them!

Sorry, no pictures today!
by naokochin1 | 2007-07-22 22:37 | Japan Summer 2007


<< Going to Niigata Ship in Akita Port >>