About Akita
e0055091_181993.jpg

秋田の海沿いから北のほうへ車で行ってきました。
この写真は能代公園。つつじの季節なんだそうです。ちなみに能代には、バスケットボールで有名な能代工業があります。あと、昔は材木の街だったそうで、火事が多かったんだとか。

八峰町の、漁港そばのマーケットにも行ってきました。八峰町とは、昔の八森町と峰浜村が合併した町だそうです。ぶなの原生林で有名な白神山地の近くですよ。
e0055091_18193314.jpg

これはそこで食べたつみれ汁。かまぼこみたいな固い食感のねりものを想像していたのですが、お豆腐みたいにふわっふわなつみれ!!魚くさくないし、だしはあっさりでおいしいし!これで200円ですよ。感動でしょ?
この一角には網焼き場もあって、購入したものをすぐに食べられるようにもなっていました。港のすぐ隣で、その日の朝に獲れたものですから、そりゃあもう、新鮮ですよ~!

八峰町に行く途中の八百屋さんで、秋田の野菜を買ったので、夕ごはんはとっても豪勢。
e0055091_18363661.jpg

じゅんさい。おいしかった~!!

e0055091_1837113.jpg

ふきの煮物


e0055091_18365392.jpgこれはみずかやき。豚肉とたまねぎとで。本当はこんにゃくとさばの水煮缶も入れるらしい。うちになかったので、みずと豚肉とたまねぎのみですが、十分!十分おいしかったです。








e0055091_18255798.jpg

I went to the northern part from Akita city. There are some places to see.
This azalea is by the Akita Shirakami station.
e0055091_18262696.jpg

Akita Shirakami is known as Japanese beech forest. I don't know what it is exaclty. According to my mother, beech is living only northern Japan area, and it will take time to recover once it's damaged.

e0055091_1833539.jpg

e0055091_18341393.jpg


Aomori is next to Akita prefecture. Aomori is the northest prefecture in the mainland in Japan.

e0055091_18343958.jpg

This was dinner on that day. It was good =) Most food were Akita local food, maybe some Japanese people don't know what those are. But it's goooooood!
[PR]
by naokochin1 | 2007-05-27 18:18 | Japan Summer 2007


<< 秋田で働く Inaniwa Udon >>